tirsdag den 31. maj 2016

Skovshoved havn byder lystfiskere velkommen!

Blogpost af Raymond Holm 
Der er godt nyt til lystfiskere vedr. Skovshoved Havns. Havnen har gennemgået en omfattende renovering/udbygning. Det kan du læse mere om i linket nederst

Jeg var forbi for at holde en pause i arbejdstiden, og da jeg kom forbi, kørte jeg ud og nød udsigten.
Du kan køre hele vejen ud, og masser af p-pladser. Da jeg gik herude, så jeg til min store overraskelse, at der i forbindelse med renoveringen, også er tænkt på lystfiskere.
Se de vedhæftede billeder, der er 5 små platforme med rehling, så her kan du stå helt ned til vandet ved stensætningen, stangen kan placeres stående, børn kan stå og fiske , måske også med krabbestangen.
Men også store indehegninger som på billedet, handicap venligt, og for dem der er lettere til bens, de store stensætninger selvfølgelig.
Der er masser af hundestejlere i området, så mon ikke det er oplagt at fiske torsk her, ved skumringstid. Ved de røde skure, bliver der senere sat renseborde op.
Bemærk, der kommer nok skilte med hvor du præcist må fiske, eller måske omvendt, skilte med hvor du IKKE må fiske. Der bliver i hvert fald, ifølge havnefogeden,  et stort stræk til rådighed. 
Jeg syns det er et super fedt tiltag, og vil komme med en opfordring om, at holde området rent for emballage, engangsgrille, dåser og alt muligt andet, for det er bare fedt.

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Jeg hedder Ane og har lige købt min første fiskestang. Den er lidt over to meter lang og har en spole dertil. Men hvilke former for fiskekroge skal jeg købe? Jeg har ingen anelse og ved intet om fiskeri. Min tanke er blot at sejle lidt ud fra KBH i min gummibåd med motor og så vil jeg vildt gerne fange noget. Jeg er som sådan ligeglad med hvad jeg fisker og fanger. Bare jeg får bid engang. Jeg håber at du kan og vil hjælpe.
    KH Ane

    SvarSlet
  2. http://fishingzealand.dk/fiskeguiden/fiskeguiden-fladfisk/
    Du kan starte med at se Gordons fine film, de hjælper dig med alt du skal vide :-)

    SvarSlet
  3. tag i hvidover sport. de er flinke til at hjælpe dig. tlf. 36751315.hvidover vej 158

    SvarSlet