lørdag den 8. december 2012

Torsketrolling

Spejlblankt vand og sne på stævnen. Smuk decemberdag i havneløbet

Så kom dagen hvor vejr og fridag faldt i hak.  Ved ti-tiden kunne jeg sejle ud gennem et spejlblankt havneløb. Ude af havnen drejede jeg mod nord og satte kursen mod Lous Flak. Da jeg kom frem kunne jeg konstatere at Linda fra Landskrona og Skipper fra Kalkbrænderihavnen også havde fundet vejen til Flakket for at fiske torsk. Med tanke på Mortens og Peters vellykkede tur, skulle jeg da også fiske torsk med paravaner. Det nemmeste var at smide en wobler i vandet mens jeg gjorde dipsy stængerne klar. Mens jeg rodede med grejet gav wobleren fisk, som huggede kontant og trak i bremsen. En fin torsk på små 4 kilo kom til overfladen. En dipsy kom i vandet med det blink Morten og Peter havde haft stor succes med. Bang - en fin fire kilos og igen på wobleren. På den anden dipsystang fik jeg en rød apex i vandet og den endte med at blive dagens mest populære. I alt 8 fine torsk på 3 timers fiskeri. Fra fire kilo og nedefter. Sildeædere i super kondition med runde store maver og masser af kampgejst. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar