lørdag den 28. juli 2012

27. juli varme, fiskeri og bugsering

Har været på medetur hele eftermiddagen. Hornfiskene er kommet og de er mange, de er store og de fighter så det er en fornøjelse. Fik lige mængder hornfisk og makreller.
Midt på vandet kom jeg til at drive lidt tæt på en anden båd med et (temmelig) ældre ægtepar. Her følger ordvekslingen:
Mig: Har i fanget noget?
Dem: Hva?
Mig: Har i fanget noget?
Dem: Ikke en skid.
Mig: De står på 12 meter.
Dem: Nej her er 22 meter
Mig: Nej fiskene står på  meter.
Dem: Nej her er 22 meter!
Jeg håber de endte med at fange noget. Det er sgu fint at folk i den alder stadigt har mod på at sejle ud og fiske.


Under Knippelsbro sejlede jeg forbi et par, der padlede i en lille gummibåd. Deres el-motor var stået af så de kom med på slæb. Det viste sig at være naboer fra en nærtliggende husbåd. De ser glade ud på billedet. For det første sparede de en laaang padletur til Fisketorvet. For det andet havde aldrig prøvet at sejle så hurtigt i deres gummibåd :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar