mandag den 23. juli 2012

22. juli Sundtur og makrelfest

Tog en tur over sundet efter torsk. Dem var der ikke nogen af. Til gengæld var der sild.



Pludseligt virkede bølgerne lovligt store og jeg sneglede mig hjemad. Halvvejs over sundet blev vandet roligt. Jeg havde tobiser med og to spots jeg vil affiske for hvarrer. Spot nummer et var overplastret med ålegræs. Spot nummer to gav ikke flade i første drev. I andt drev supplerede jeg tobis rigget med en stang mere. På denne satte jeg et almindeligt fladfisketackel med sildestrimler. Kort efter var der hug. Med en hvis spænding trak jeg op. Til stor overraskelse havde en ½-kilo makrel snuppet sildehapsen. En stang mere blev rigget til med slidehapser og så blev det sjovt. jeg havde ramt en lille stime og med løs bremse på bonitostangen var det svært at holde smilet væk.

½ kilo makrel. Kunne ikke stå for en sildestrimmel  fisket på bundtackel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar